Coraz częściej poszukuje się alternatywnych rozwiązań dla działań prosprzedażowych. Rynek jest przesycony konkurencyjnymi ofertami, co nie sprzyja windowaniu swojej oferty. Istnieją jednak całkiem nowe rozwiązania, które – bazując na dobrze znanych schematach – powodują wzrost zainteresowania asortymentem. Jednym z nich są kupony rabatowe w wersji online.

Zniżki przyciągają klientów

Nie da się ukryć, że dzisiejszy klient jest bardzo dobrze zaznajomiony z nowymi technologiami. Podświadomie odrzuca to, co tradycyjne, na rzecz nowoczesnych, o wiele bardziej elastycznych rozwiązań. Większość swojej aktywności z offline’u przynosi do online’u. Tam zdobywa informacje o produkcie i tam otrzymuje impuls do tego, że chciałby stać się jego posiadaczem. W kwestii samych zakupów klienci są jednak o wiele bardziej przezorni. Wciąż wybierają głównie sklepy tradycyjne, powoli przekonując się do sprzedaży internetowej. Jedno cieszy się niezmienną popularnością i sympatią – zniżki. I właśnie na mechanizmie rabatowym oparta jest aplikacja Qpony, która przez ponad 5 lat istnienia ewoluowała z lokalnego przedsięwzięcia do ogólnopolskiego projektu.

Multikino pionierem w testowaniu mobilnych kuponów

Podczas tegorocznych wakacji na niemal 3-miesięczną akcję kuponową zdecydowało się Multikino. W aplikacji znalazło się 10 atrakcyjnych kuponów zniżkowych do multipleksu. W dwóch kinach – poznańskim Starym Browarze i warszawskich Złotych Tarasach – dodatkowo zamontowano beacony, które wysyłały powiadomienia do klientów centrów handlowych przebywających w pobliżu. Podczas całego przedsięwzięcia rozdystrybuowano prawie 100 000 mobilnych kuponów. Użytkownicy z dnia na dzień uczyli się nowej formy promocji, co potwierdza sześciokrotny wzrost relacji kuponów wyświetlonych do faktycznie wykorzystanych. Wszystko wsparto reklamą w mediach społecznościowych oraz przesyłaniem notyfikacji o ofercie do odbiorców aplikacji. Kampania dla Multikina okazała się tak dużym sukcesem, że multipleks rozważa organizację kolejnych akcji kuponowych.

W reklamie liczy się kontekst

Dodatkową zaletą aplikacji Qpony jest mocno sprzedażowy kontekst, w jakim jest osadzona. Z uwagi na to, że użytkownik wchodzący do aplikacji jest w fazie podejmowania decyzji zakupowych (ang. shopping mode), wyświetlane w niej reklamy partnerów cieszą się dużym powodzeniem w przechwytywaniu klientów zainteresowanych zakupami. Ze statystyk wynika, że odsetek osób przechodzących z naszej aplikacji na strony reklamodawców i spędzających na nich wystarczająco dużo czasu, by zapoznać się z ofertą, wynosi ponad 91%. Ostatecznym krokiem jest wybranie czegoś z asortymentu – zarówno jeśli chodzi o sklepy stacjonarne, jak i internetowe. To doskonały dowód na to, jak ogromny potencjał drzemie w Qponach.

Dążąc do doskonałości

Chcemy oddać w ręce użytkowników prostą aplikację, która z dnia na dzień staje się coraz bardziej intuicyjna. Dlatego nasi deweloperzy nieustannie pracują nad usprawnieniami na trzech systemach – Android, iOS i Windows Phone. Dążymy do tego, by wraz z końcem roku aktualny wynik ponad 800 000 pobrań zamienić na okrągły milion. Już teraz w rankingach jesteśmy postrzegani jako jedna z najlepszych i najpopularniejszych polskich aplikacji. Przez ostatni rok odnotowaliśmy ponad pięciokrotny wzrost liczby użytkowników aplikacji, a także 300% wzrost liczby partnerów, którzy z nami współpracują. W naszym obecnym portfolio znajdują się galerie handlowe w całym kraju oraz duże brandy, dla których z powodzeniem wspieramy i prowadzimy ogólnopolskie akcje.

 

Tekst ukazał się na łamach magazynu GALERIE HANDLOWE numer 9/2015 (42) listopad